bazár, predaj, inzercia, predám

10 rocne usilie slovenskeho vytvarnictva -vzacne

Kategória: Umelecké predmety

povodny a originalny stav - Benka, Alexy,Medvecka,Jurkovic, Bazovsky,Fulla, atd ...35,-e+posta.
10 rocne usilie slovenskeho vytvarnictva -vzacne
Podobné inzeráty
Jozef Cincík - Sedliaci, okolo 1930, olej na plátne
Jozef Cincík - Sedliaci okolo 1930, olej na plátne v pôvodnom ráme, 65 x 45 cm, nesignované, vzadu poznámka ceruzkou o autorstve. Autorove diela nie sú bežne dostupné na trhu s umením, no nepochybne ide o autorské kvalitné umelecké dielo. Cena: 1200 eur Jozef G. Cincík (1909 Clopodia, Rumunsko - 1992 Mahoning Township, Pensylvánia, USA) bol slovenský maliar, sochár, grafik, scénograf a historik umenia. Od roku 1933 pôsobil ako tajomník Výtvarného odboru Matice slovenskej a tiež ako riaditeľ Štátneho pamiatkového úradu pre stredné Slovensko v Martine. V tejto pozícii sa zoznámil s mnohými slovenskými umelcami (najmä maliarmi; jeho blízkym priateľom bol napr. Martin Benka). Podieľal sa na vytvorení Galérie slovenského výtvarného umenia, otvorenej 25. novembra 1933 v novej budove Slovenského národného múzea v Martine. Na prelome rokov 1935 a 1936 sa spolu s Karolom Plickom, Jozefom Cígerom-Hronským a Konštantínom Čulenom zúčastnil na osemmesačnej ceste do centier slovenskej menšiny v USA. Cincík sa postaral najmä o inštaláciu výstav a administratívu spojenú s výletom. Od polovice 30. rokov písal v početných periodikách o dejinách staršieho a moderného slovenského umenia, o histórii a archeológii. Bol autorom viacerých výtvarných monografií a aktívne sa venoval umeniu (najmä maľbe a grafike). V marci 1945 Cincík s ďalšími predstaviteľmi kultúry vojnovej Slovenskej republiky emigroval najskôr do Rakúska, potom do Bavorska a v októbri 1945 do Talianska. Od roku 1946 žil a tvoril v USA, učil na St Beda´s College a pôsobil aj ako výtvarník a grafik (maľoval niekoľko kostolov v USA). Vo voľnom čase skúmal osudy francúzskeho vojaka a účastníka americkej vojny za nezávislosť USA Jána Ladislava Polereckého. Na sklonku života pracoval ako katalogizátor pre Verejnú knižnicu v Clevelande. dvorecky@
Július Koller
Hľadám diela (textkarty, kresby, grafiky, obrazy, fotografie, novoročenky) od slovenského umelca Júliusa Kollera, podobné tým v tomto inzeráte. Možná aj výmena za vzácne grafiky Jozefa Jankoviča z prelomu 60. a 70. rokov.
Jozef Jankovič
Ponúkam na predaj vzácne grafické diela Jozefa Jankoviča z prelomu 60. a 70. tych rokov. Grafiky majú malý náklad, sú v perfektnom stave a takmer sa nevyskytujú. Táto kolekcia je z nemeckej galérie Pragxis, kde Jankovič v 80. rokoch minulého storočia vystavoval spolu s inými Slovákmi. Možná aj výmena za diela slovenského konceptuálneho umenia (Koller, Filko, Mlynárčik, Bartoš, Sikora, Adamčiak, Tóth...)
Stano Filko
Hľadám diela (obrazy, kresby, grafiky, objekty, fotografie, textarty) od slovenského umelca Stana Filka podobné tým v tomto inzeráte. Možná aj výmena za vzácne grafiky Jozefa Jankoviča
Ručne robený podnis z agátového dreva
Dobrý deň, rád by som ponúkol s láskou a ručne robený podnos na rôzne občerstvenie ako oriešky, chipsy, tyčinky a pod. Podnos je vyrobený z agátového dreva a jeho povrch je ošetrený voskom vhodným pre podávanie potravín. Jeho rozmery sú cca 58x20cm, obsahuje mosadzné úchyty. Tento podnos je jeden z mojich prvých výrobkov a robí mi veľkú radosť, ak vynaložené úsilie môže niekomu urobiť radosť. Preto má táto práca zmysel.
Obraz od Cyprián Majerník.
Predám obraz od Cypriana Majeríka ,gvaš s figurálnou kompozíciou . bližšie informácie a fotografie poskytnem iba vážnym záujemcom po tel obhliadka možná každý deň od 8:00 hod do 12:00 hod v Závadke nad Hronom . Narodil sa 24. 11. 1909 vo Veľkých Kostoľanoch, zomrel 4. 7. 1945 v Prahe. V rokoch 1926 – 1931 študoval na Akadémii výtvarných umení v Prahe (prof. Loukota, prof. Obrovský). Po skončení štúdia zostal žiť v Prahe. Koncom roka 1931 odišiel na študijný pobyt do Paríža, odkiaľ sa vrátil v polovici roka 1932. V roku 1935 mal prvú samostatnú výstavu v priestoroch Elánu a v roku 1940 druhú, počas života poslednú, samostatnú výstavu v priestoroch Umeleckej besedy v Prahe. Od roku 1934 bol Cyprián Majerník vážne chorý, jeho zdravotný stav sa stále zhoršoval, následkom čoho sa v roku 1945 dobrovoľne vzdal života. Tvorba Cyprián Majerník je považovaný za mimoriadny fenomén slovenského maliarstva medzivojnového obdobia, ktorý mal výrazný vplyv na svojich generačných kolegov. Jeho tvorba je charakterizovaná vysoko autentickým výtvarným prejavom. Cyprián Majerník sa nesústreďoval na novátorské a originálne riešenia tvarov a foriem, ale na umelecký výraz diela, t.j. na základnú myšlienku motívu, na maliarske prerozprávanie silného príbehu. Rané diela C. Majerníka, na konci 20-tych rokov 20. storočia, boli charakteristické výraznou farebnosťou a expresívnym vyjadrením motívov, väčšinou zameraných na ženské akty, zátišia a krajinky. V prvej polovici 30-tych rokov C. Majerník rozvíjal dva okruhy tém – vidiecky život a život vo veľkomeste. V tvorbe zameranej na stvárnenie vidieka bol inšpirovaný a ovplyvnený M. Chagallom. Za základ výtvarného stvárnenia skutočnosti zvolil formu grotesky. Vlastnú predstavu slovenského vidieka stvárnil svojskou maliarskou formou. Aj zobrazenie života ľudí vo veľkomeste sa stalo v tvorbe C. Majerníka ojedinelé v slovenskom výtvarnom umení. V druhej polovici 30-tych rokov dosiahol C. Majerník zrelý výtvarný prejav. V jeho tvorbe – aj v dôsledku zdravotného stavu a politickej situácie – nastal posun smerom k motívom s existencialistickými otázkami, základom ktorých boli úzkosť, odcudzenie, snaha o únik. Vo svojich dielach vyjadroval mimoriadne empatie so zobrazovanými postavami (jazdec, tulák, cirkusant, krasojazdec, utečenec, pútnik, vojak , pierot, harlekýn atď.). Občianska vojna v Španielsku priniesla v zobrazovaní C. Majerníka nové témy – toreadora, Dona Quijota. Až do konca jeho života mali jeho diela prevažne protivojnový charakter a boli zamerané na zobrazovanie tragédie a neodvratného osudu človeka, zapríčineného mimo jeho vôle. Pri jeho druhej samostatnej výstave v roku 1940 sa dobová kritika vyjadrila, že Cyprián Majerník „nezobrazuje hmotu, ale sám život“. V prvej polovici 40-tych rokov, okrem prevažujúcich protivojnových tém, sa v jeho tvorbe vyskytujú aj diela zobrazujúce svet divadla a cirkusu.