Arnold (Peter) Weisz-Kubinčan(1898-1945)-Slnečný deň
Kategória:
Umelecké predmety
Arnold (Peter) Weisz-Kubinčan(1898-1945)-Slnečný deň Technika: olej na kartóne Rozmery 30,3x46 cm ,Rok: okolo 1934 Značenie: vpravo dole
K obrazu je zhotovený znalecký posudok.
K obrazu je zhotovený znalecký posudok.
Podobné inzeráty
Predám plastovú nalakovanú figurku, sošku Terminátor Arnold Schwarzenegger , nalakovaná.
Výška 18 cm
Cena: 26€
Pošlem aj na dobierku.
Ak budete potrebovať čokoľvek vytlačiť, stačí sa ozvať, možnosti su naozaj veľké
*Od skenovania ludí a nasledné vytlačenie v podobe sošky napr. pred cvičením a po cvičení
*Rôzne reklamné predmety
*Kľúčenky s Vaším logom firmy alebo Vašou fotkou
*Akčné figúrky
*Doplnky na airsoft-paintball
*Rôzne veci na auta či motorku
*Čokolvek iné
Vsetky moje vyrobky su z 3D tlaciarne :-) z recyklovaneho, recyklovatelneho a vysokokvalitneho ekologickeho materialu. Zlozenie materialu vzdy volim podla jeho pouzivania. Vsetky veci vyrabam osobne doma. Nic neobjednavam z ciny a neprekupujem….
Ak mate zaujem o cokolvek co mam v ponuke, staci poslat sms na tel. . Napiste o co presne mate zaujem a v akej farbe, a Vasu adresu. Po potvrdeni Vam vyrobok zaslem na dobierku.
Vsetky vyrobky mozete sledovat na FB alebo webe.
Predám obraz od Cypriana Majeríka ,gvaš s figurálnou kompozíciou .
bližšie informácie a fotografie poskytnem iba vážnym záujemcom po tel
obhliadka možná každý deň od 8:00 hod do 12:00 hod v Závadke nad Hronom .
Narodil sa 24. 11. 1909 vo Veľkých Kostoľanoch, zomrel 4. 7. 1945 v Prahe. V rokoch 1926 – 1931 študoval na Akadémii výtvarných umení v Prahe (prof. Loukota, prof. Obrovský). Po skončení štúdia zostal žiť v Prahe. Koncom roka 1931 odišiel na študijný pobyt do Paríža, odkiaľ sa vrátil v polovici roka 1932. V roku 1935 mal prvú samostatnú výstavu v priestoroch Elánu a v roku 1940 druhú, počas života poslednú, samostatnú výstavu v priestoroch Umeleckej besedy v Prahe. Od roku 1934 bol Cyprián Majerník vážne chorý, jeho zdravotný stav sa stále zhoršoval, následkom čoho sa v roku 1945 dobrovoľne vzdal života.
Tvorba
Cyprián Majerník je považovaný za mimoriadny fenomén slovenského maliarstva medzivojnového obdobia, ktorý mal výrazný vplyv na svojich generačných kolegov. Jeho tvorba je charakterizovaná vysoko autentickým výtvarným prejavom. Cyprián Majerník sa nesústreďoval na novátorské a originálne riešenia tvarov a foriem, ale na umelecký výraz diela, t.j. na základnú myšlienku motívu, na maliarske prerozprávanie silného príbehu. Rané diela C. Majerníka, na konci 20-tych rokov 20. storočia, boli charakteristické výraznou farebnosťou a expresívnym vyjadrením motívov, väčšinou zameraných na ženské akty, zátišia a krajinky. V prvej polovici 30-tych rokov C. Majerník rozvíjal dva okruhy tém – vidiecky život a život vo veľkomeste. V tvorbe zameranej na stvárnenie vidieka bol inšpirovaný a ovplyvnený M. Chagallom. Za základ výtvarného stvárnenia skutočnosti zvolil formu grotesky. Vlastnú predstavu slovenského vidieka stvárnil svojskou maliarskou formou. Aj zobrazenie života ľudí vo veľkomeste sa stalo v tvorbe C. Majerníka ojedinelé v slovenskom výtvarnom umení. V druhej polovici 30-tych rokov dosiahol C. Majerník zrelý výtvarný prejav. V jeho tvorbe – aj v dôsledku zdravotného stavu a politickej situácie – nastal posun smerom k motívom s existencialistickými otázkami, základom ktorých boli úzkosť, odcudzenie, snaha o únik. Vo svojich dielach vyjadroval mimoriadne empatie so zobrazovanými postavami (jazdec, tulák, cirkusant, krasojazdec, utečenec, pútnik, vojak , pierot, harlekýn atď.). Občianska vojna v Španielsku priniesla v zobrazovaní C. Majerníka nové témy – toreadora, Dona Quijota. Až do konca jeho života mali jeho diela prevažne protivojnový charakter a boli zamerané na zobrazovanie tragédie a neodvratného osudu človeka, zapríčineného mimo jeho vôle. Pri jeho druhej samostatnej výstave v roku 1940 sa dobová kritika vyjadrila, že Cyprián Majerník „nezobrazuje hmotu, ale sám život“. V prvej polovici 40-tych rokov, okrem prevažujúcich protivojnových tém, sa v jeho tvorbe vyskytujú aj diela zobrazujúce svet divadla a cirkusu.
Predám grafiky :
1.Peter Kľúčik, lept, tlačová plocha cca 15x10 cm, cena 35 €
2. Peter Kľúčik, lept, tlačová plocha cca 15x10 cm, cena 30 €
3. Ivan Kováčik, lept, tlačová plocha cca 15x10 cm, cena 35 €
4. Miluše Oravcová, lept, tlačová plocha cca 15x12 cm, cena 25 €
5. Marcel Oravec, lept, tlačová plocha cca 14x10 cm, cena 30 €
6. Marcel Oravec, lept, tlačová plocha 12,5x9,5 cm, cena 20 €
7. Igor Benca, lept, tlačová plocha cca 10x10 cm, cena 20 €
8. a 9. Peter Kocák, lept, tlačová plocha cca 5x3,5 cm, cena 10 €/kus
10.
10. Orest Dubay, drevoryt, tlačová plocha 20x15 cm, cena 25 €.
Všetko perfektný stav. Dobierka 4€, platba voprede na účet 2,80€.
V ponuke ďalších cca 30 inzerátov.
Jozef Cincík - Sedliaci
okolo 1930, olej na plátne v pôvodnom ráme, 65 x 45 cm, nesignované, vzadu poznámka ceruzkou o autorstve. Autorove diela nie sú bežne dostupné na trhu s umením, no nepochybne ide o autorské kvalitné umelecké dielo.
Cena: 1200 eur
Jozef G. Cincík (1909 Clopodia, Rumunsko - 1992 Mahoning Township, Pensylvánia, USA) bol slovenský maliar, sochár, grafik, scénograf a historik umenia.
Od roku 1933 pôsobil ako tajomník Výtvarného odboru Matice slovenskej a tiež ako riaditeľ Štátneho pamiatkového úradu pre stredné Slovensko v Martine. V tejto pozícii sa zoznámil s mnohými slovenskými umelcami (najmä maliarmi; jeho blízkym priateľom bol napr. Martin Benka). Podieľal sa na vytvorení Galérie slovenského výtvarného umenia, otvorenej 25. novembra 1933 v novej budove Slovenského národného múzea v Martine. Na prelome rokov 1935 a 1936 sa spolu s Karolom Plickom, Jozefom Cígerom-Hronským a Konštantínom Čulenom zúčastnil na osemmesačnej ceste do centier slovenskej menšiny v USA. Cincík sa postaral najmä o inštaláciu výstav a administratívu spojenú s výletom.
Od polovice 30. rokov písal v početných periodikách o dejinách staršieho a moderného slovenského umenia, o histórii a archeológii. Bol autorom viacerých výtvarných monografií a aktívne sa venoval umeniu (najmä maľbe a grafike).
V marci 1945 Cincík s ďalšími predstaviteľmi kultúry vojnovej Slovenskej republiky emigroval najskôr do Rakúska, potom do Bavorska a v októbri 1945 do Talianska. Od roku 1946 žil a tvoril v USA, učil na St Beda´s College a pôsobil aj ako výtvarník a grafik (maľoval niekoľko kostolov v USA). Vo voľnom čase skúmal osudy francúzskeho vojaka a účastníka americkej vojny za nezávislosť USA Jána Ladislava Polereckého. Na sklonku života pracoval ako katalogizátor pre Verejnú knižnicu v Clevelande.
dvorecky@
Alojz Klimo (* 3. august 1922, Piešťany – † 12. október 2000) bol slovenský maliar. Detstvo prežil v Bratislave.
Študoval v rokoch 1941 – 1945 na Slovenskej vysokej škole technickej v Bratislave. Oddelenie kreslenia a maľovania (prof. M. Schurmann a G. Mallý). V rokoch 1945 – 1948 pokračoval v štúdiu na Vysokej škole umeleckopriemyslovej v Prahe (prof. J. Bauch a A. Pelc).
datovanie: 1992
technika: akryl
rozmery: 32 x 44, 48 x 62 cm s rámom
značenie vpravo dole a na zadnej strane