Joza Uprka 1944 - reprodukcie jeho diel
Kategória:
Umelecké predmety
vid foto, cca 24 ks znamych jeho diel. cena 15e+posta
Podobné inzeráty
Ľudovít Feld – Košice – Múzeum
autor: Ľudovít Feld
technika: litografia na papieri 200/41
rozmer tlačenej plochy: 30,5 x 22,5
celkový rozmer vrátane rámu: cca 52 x 46 cm
signované: L. Feld
rámované v kvalitnom drevenom ráme
cena: 260,- eur
Ľudovít Feld – Košice – Dóm 1967
technika: litografia (200/43)
materiál: papier
signované: v ľavo dole L.Feld
cena: 230,- eur
Ľudovít Feld - Trhovníčka
technika: litografia 30/4
rok: 1958
rozmer vrátane rámu: cca 32,5 x 44 cm
cena: 230,- eur
Jeho prvé výtvarné pokusy možno datovať do rokov 1916-1923, keď navštevoval vyššiu reálku a svoje dovtedajšie vzdelanie ukončil maturitou. Kreslenie ho učil profesor S. Oravec. V tom čase (v rokoch 1920-1925), navštevoval kresliarsko-grafickú školu Eugena Króna. Vtedy aj po prvýkrát vystavoval spoločne so spolužiakmi. Ďalšie študijné smerovanie tohto geniálneho kresliča už bolo nezvratné. V rokoch 1925-1933 študoval grafiku na Akadémii výtvarných umení v Budapešti. Jeho profesormi boli V. Olgyai Matirka a N. L. Varga. V roku 1933 po návrate do Košíc sa stal členom Kazinczyho spoločnosti a hneď sa predstavil spoločnou výstavou s Alžbetou Groszovou a Imrichom Oravcom. Ako vyštudovaný a vyprofilovaný umelec v roku 1935 založil súkromnú výtvarnú školu. Medzi jeho žiakov patrili napríklad A. Eckerdt, J. Haščák, J. Hegyessy a A. Račko. Strašný predel v živote umelca znamenala druhá svetová vojna. V roku 1944 bol deportovaný do koncentračného tábora v Osvienčime. Ľudovít Feld mal deväť súrodencov. Z celej rodiny prežil on a jeho súrodenci Ignác a Frída. Nebyť Feldovho výrazného kresliarskeho talentu, neprežil by. Priamo na príkaz neslávne známeho Dr. Mengeleho mal Ľudovít Feld portrétovať osobité typy zajatcov. Údajne išlo o ľudí, ktorí mali telesný, alebo mentálny hendikep, čím chcel Mengele vykazovať svoju brutálnu činnosť ako „očistu ľudstva“. Po ukončení druhej svetovej vojny a návrate z koncentračného tábora v roku 1946 žil Feld v Bratislave až do roku 1949. V tomto roku sa vrátil do Košíc a pôsobil vo výtvarnom spolku Svojina. Ako člen Slovenského spolku výtvarných umelcov od roku 1951 absolvoval množstvo kolektívnych výstav, naďalej učil a viedol rôzne kurzy. Pomerne veľa cestoval, zachytil rôzne typy krajín, architektúry, ale venoval sa aj figurálnej kresbe. Neskôr, keď sa jeho zdravotný stav zhoršil, venoval stále väčšiu pozornosť košickým zákutiam. Veľké súborné výstavy jeho umeleckej tvorby sa konali v roku 1973 vo Východoslovenskej galérii, v rokoch 1986 a 1989 v Krajskej organizácii Slovenského zväzu výtvarných umelcov v Košiciach. Svojou kresliarskou i grafickou precíznosťou sa zaradil nielen medzi najvýznamnejších košických, ale aj slovenských umelcov.
Vojtech Löffler - Socha mladej ženy z lešteného bronzu. Výška 31 cm. Signované. Cena: 530,- eur
Predám obraz od Cypriana Majeríka ,gvaš s figurálnou kompozíciou .
bližšie informácie a fotografie poskytnem iba vážnym záujemcom po tel
obhliadka možná každý deň od 8:00 hod do 12:00 hod v Závadke nad Hronom .
Narodil sa 24. 11. 1909 vo Veľkých Kostoľanoch, zomrel 4. 7. 1945 v Prahe. V rokoch 1926 – 1931 študoval na Akadémii výtvarných umení v Prahe (prof. Loukota, prof. Obrovský). Po skončení štúdia zostal žiť v Prahe. Koncom roka 1931 odišiel na študijný pobyt do Paríža, odkiaľ sa vrátil v polovici roka 1932. V roku 1935 mal prvú samostatnú výstavu v priestoroch Elánu a v roku 1940 druhú, počas života poslednú, samostatnú výstavu v priestoroch Umeleckej besedy v Prahe. Od roku 1934 bol Cyprián Majerník vážne chorý, jeho zdravotný stav sa stále zhoršoval, následkom čoho sa v roku 1945 dobrovoľne vzdal života.
Tvorba
Cyprián Majerník je považovaný za mimoriadny fenomén slovenského maliarstva medzivojnového obdobia, ktorý mal výrazný vplyv na svojich generačných kolegov. Jeho tvorba je charakterizovaná vysoko autentickým výtvarným prejavom. Cyprián Majerník sa nesústreďoval na novátorské a originálne riešenia tvarov a foriem, ale na umelecký výraz diela, t.j. na základnú myšlienku motívu, na maliarske prerozprávanie silného príbehu. Rané diela C. Majerníka, na konci 20-tych rokov 20. storočia, boli charakteristické výraznou farebnosťou a expresívnym vyjadrením motívov, väčšinou zameraných na ženské akty, zátišia a krajinky. V prvej polovici 30-tych rokov C. Majerník rozvíjal dva okruhy tém – vidiecky život a život vo veľkomeste. V tvorbe zameranej na stvárnenie vidieka bol inšpirovaný a ovplyvnený M. Chagallom. Za základ výtvarného stvárnenia skutočnosti zvolil formu grotesky. Vlastnú predstavu slovenského vidieka stvárnil svojskou maliarskou formou. Aj zobrazenie života ľudí vo veľkomeste sa stalo v tvorbe C. Majerníka ojedinelé v slovenskom výtvarnom umení. V druhej polovici 30-tych rokov dosiahol C. Majerník zrelý výtvarný prejav. V jeho tvorbe – aj v dôsledku zdravotného stavu a politickej situácie – nastal posun smerom k motívom s existencialistickými otázkami, základom ktorých boli úzkosť, odcudzenie, snaha o únik. Vo svojich dielach vyjadroval mimoriadne empatie so zobrazovanými postavami (jazdec, tulák, cirkusant, krasojazdec, utečenec, pútnik, vojak , pierot, harlekýn atď.). Občianska vojna v Španielsku priniesla v zobrazovaní C. Majerníka nové témy – toreadora, Dona Quijota. Až do konca jeho života mali jeho diela prevažne protivojnový charakter a boli zamerané na zobrazovanie tragédie a neodvratného osudu človeka, zapríčineného mimo jeho vôle. Pri jeho druhej samostatnej výstave v roku 1940 sa dobová kritika vyjadrila, že Cyprián Majerník „nezobrazuje hmotu, ale sám život“. V prvej polovici 40-tych rokov, okrem prevažujúcich protivojnových tém, sa v jeho tvorbe vyskytujú aj diela zobrazujúce svet divadla a cirkusu.
Olej na plátne, 54 x 34 cm spolu s rámom, sign. vlavo dole. Stav: 2 miesta retušované inak vid foto.
Napísali o autorovi
Brave Fine Art
Britský umelec Joseph Paulman zostáva z väčšej časti záhadou histórie. Jeho diela však demonštrujú veľmi zručného maliara s vášňou pre krajinu britského vidieka.
Možno Paulman pri tvorbe svojho výberu diel apeloval na pocit nostalgie za svojráznou formou života na vidieku. Sú odolné voči stúpajúcej vlne industrializácie, ktorá krajinu vrhla do drsných, špinavých tónov. Paulman využíva zemitú paletu pri usporiadaní scén vodných lúk alebo poľnohospodárskej pôdy. Dodávajú jeho dielu starodávnu kvalitu, akoby poukazovali na nadčasovosť a transcendentnosť krásy vidieka.
Jeho obrazy Často zahŕňajú aj postavy oblečené v tradičných vidieckych odevoch, aby dodal ďalší rozmer príjemnosti.
V jeho sfarbení je odvážnosť, vďaka ktorej sa jeho scény javia ako prítomné, napriek ich kurióznosti. Paulman dokáže zvýrazniť drobné črty, ktoré dodávajú jeho práci extra energiu.
V myšlienke, ktorú Paulman venoval svojej práci, ako aj v scénach, ktoré zobrazujú, je krása. Je známe, že Paulman pôsobil v Leedse na prelome 20. storočia.
originalna litografia na papieri, rozerm grafiky 49,5 x 34,5 cm,ramovane, dobre zachovaly stav, rok 1944, signovane ceruzkou vpravo dole
Vstúpte do očarujúceho sveta Štefana Filepa, uznávaného akademického maliara pochádzajúceho z malebných Košíc na Slovensku. Filep svojimi úchvatnými olejomaľbami očaril nadšencov umenia na celom svete a zanechal ich očarených svojím jedinečným štýlom, živými farbami a nesporným talentom. Nechajte sa preniesť do ríše krásy a pokoja pri skúmaní jeho fascinujúceho umeleckech diela s názvom "Kvety vo váze".
Štefan Filep sa počas svojej niekoľko desaťročí trvajúcej kariéry stal významnou osobnosťou v oblasti výtvarného umenia. Svoj život zasvätil zdokonaľovaniu svojho remesla, zdokonaľovaniu svojich zručností a rozvíjaniu osobitého umeleckého hlasu, ktorý s divákmi rezonuje na hlbokej úrovni. Filep, je známy svojou dokonalou technikou a dôkladným zmyslom pre detail, oživuje svet hýriaci farbami, svetlom a emóciami.
Bohatá paleta, ktorú Filep používa, je ukážkou jeho hlbokého porozumenia energii farieb a citlivého pohľadu na kompozíciu. Teplé tóny sa miešajú s chladnými odtieňmi a vytvárajú podmanivú vizuálnu harmóniu, ktorá je upokojujúca a zároveň povzbudzujúca. Súhra svetla a tieňa, jemne vykreslená Filepovou šikovnou rukou, vtláča dielam trojrozmernosť, akoby boli kvety pripravené na odtrhnutie z plátna.
Umelecká cesta Štefana Filepu sa začala klasickým vzdelaním na prestížnej Vysokej škole výtvarných umení v Košiciach, kde si pestoval technické zručnosti a rozvíjal svoj vnútorný talent. V priebehu rokov získal množstvo ocenení a zúčastnil sa na nespočetných výstavách, čím si získal uznanie a pochvalu znalcov umenia a zberateľov na celom svete.
Majstrovské diela Štefana Filepu dnes zdobia steny galérií, múzeí a súkromných zbierok po celom svete. Jeho diela sú svedectvom o sile umenia, ktoré presahuje hranice jazyka a spája ľudí prostredníctvom spoločných emócií. Každý ťah jeho štetca je preniknutý vášňou a vyzýva diváko aby našli útechu v kráse, ktorá ich obklopuje.
Ponorte sa do sveta Štefana Filepa, kde sa sny formujú na plátne a kvety večne kvitnú. Zažite hlbokú radosť a úžas, ktoré vyvoláva jeho umenie, a objavte nadčasový poklad v nádhernom diele "Kvety vo váze". Dovoľte Štefanovi Filepovi, aby si podmanil vaše zmysly a preniesol vás do ríše, kde krása nepozná hranice.
Rozmer s rámom - 46cm x 42cm
Maľované na sololit
Maľba je podpísaná maliarom
V pripade zaujmu ma prosim kontaktujte na SMS cislo , dakujem :)
Pozrite si aj moje ostatne inzeráty, dohoda na cene je možná.
Poštovné na celom Slovensku ZADARMO!!