Polibek Podhrázský Jihočeské malovánky 1940 :)
Kategória:
Umelecké predmety
krásny tanier Epiag s popisom výjavu na zadnej strane :) + 3 dezertné tanieriky :)
veľký tanier opravovaný lepením- no neuberá mu to na výnimočnosti a kráse :)
KUK- ostatné inzeráty :)
veľký tanier opravovaný lepením- no neuberá mu to na výnimočnosti a kráse :)
KUK- ostatné inzeráty :)
Podobné inzeráty
Predám obraz – Kytica – Autor: HORSKÝ L. K. / Rok: 1940 / Technika: Olej na plátne / Typ diela: Výtvarné umenie / Rozmery obrazu v ráme: 81 x 62 cm / Rozmery plátna: 72 x 51 cm / Značenie: Značené vľavo dole "L. K. HORSKÝ" / značené na zadnej strane – dátum "16/7 1940". V prípade záujmu a po vzájomnej dohode môžem na dielo dať vystaviť znalecký posudok.
Antonín Majer - Oberanie jabĺk
okolo 1940, drevoryt na papieri, 30 x 20 cm, signované vpravo dole, nerámované.
Cena: 35 eur
dvorecky@
Predám obraz od Cypriana Majeríka ,gvaš s figurálnou kompozíciou .
bližšie informácie a fotografie poskytnem iba vážnym záujemcom po tel
obhliadka možná každý deň od 8:00 hod do 12:00 hod v Závadke nad Hronom .
Narodil sa 24. 11. 1909 vo Veľkých Kostoľanoch, zomrel 4. 7. 1945 v Prahe. V rokoch 1926 – 1931 študoval na Akadémii výtvarných umení v Prahe (prof. Loukota, prof. Obrovský). Po skončení štúdia zostal žiť v Prahe. Koncom roka 1931 odišiel na študijný pobyt do Paríža, odkiaľ sa vrátil v polovici roka 1932. V roku 1935 mal prvú samostatnú výstavu v priestoroch Elánu a v roku 1940 druhú, počas života poslednú, samostatnú výstavu v priestoroch Umeleckej besedy v Prahe. Od roku 1934 bol Cyprián Majerník vážne chorý, jeho zdravotný stav sa stále zhoršoval, následkom čoho sa v roku 1945 dobrovoľne vzdal života.
Tvorba
Cyprián Majerník je považovaný za mimoriadny fenomén slovenského maliarstva medzivojnového obdobia, ktorý mal výrazný vplyv na svojich generačných kolegov. Jeho tvorba je charakterizovaná vysoko autentickým výtvarným prejavom. Cyprián Majerník sa nesústreďoval na novátorské a originálne riešenia tvarov a foriem, ale na umelecký výraz diela, t.j. na základnú myšlienku motívu, na maliarske prerozprávanie silného príbehu. Rané diela C. Majerníka, na konci 20-tych rokov 20. storočia, boli charakteristické výraznou farebnosťou a expresívnym vyjadrením motívov, väčšinou zameraných na ženské akty, zátišia a krajinky. V prvej polovici 30-tych rokov C. Majerník rozvíjal dva okruhy tém – vidiecky život a život vo veľkomeste. V tvorbe zameranej na stvárnenie vidieka bol inšpirovaný a ovplyvnený M. Chagallom. Za základ výtvarného stvárnenia skutočnosti zvolil formu grotesky. Vlastnú predstavu slovenského vidieka stvárnil svojskou maliarskou formou. Aj zobrazenie života ľudí vo veľkomeste sa stalo v tvorbe C. Majerníka ojedinelé v slovenskom výtvarnom umení. V druhej polovici 30-tych rokov dosiahol C. Majerník zrelý výtvarný prejav. V jeho tvorbe – aj v dôsledku zdravotného stavu a politickej situácie – nastal posun smerom k motívom s existencialistickými otázkami, základom ktorých boli úzkosť, odcudzenie, snaha o únik. Vo svojich dielach vyjadroval mimoriadne empatie so zobrazovanými postavami (jazdec, tulák, cirkusant, krasojazdec, utečenec, pútnik, vojak , pierot, harlekýn atď.). Občianska vojna v Španielsku priniesla v zobrazovaní C. Majerníka nové témy – toreadora, Dona Quijota. Až do konca jeho života mali jeho diela prevažne protivojnový charakter a boli zamerané na zobrazovanie tragédie a neodvratného osudu človeka, zapríčineného mimo jeho vôle. Pri jeho druhej samostatnej výstave v roku 1940 sa dobová kritika vyjadrila, že Cyprián Majerník „nezobrazuje hmotu, ale sám život“. V prvej polovici 40-tych rokov, okrem prevažujúcich protivojnových tém, sa v jeho tvorbe vyskytujú aj diela zobrazujúce svet divadla a cirkusu.
na predaj obraz Žatva - maľba na platne 80 x 60 cm z predvojnového obdobia od akademický maliara, umelca, vysokoškolského učiteľa - Székházi Teodor nar.1894 - 13.1.1975. obraz bol namaľovaný v rokoch 1935-1940 V našej rodine sa obraz datuje od roku 1945 ku koncu II.svetovej vojny mali ho na majeri babkini rodičia. Dohoda možná
Originálny podpísaný drevorez Ľudovíta Fullu z roku 1940, rozmer grafiky 36x28 cm. Nikdy nerámovaný čistý list vo veľmi dobrom stave, reštaurátorsky ošetrený, pripravený na individuálne rámovanie. Viac na
Keď ste spomenuli v 60. a 70. rokoch meno Emil Paulovič, každý Trnavčan vedel, kto to je. Akademický maliar Emil Paulovič sa narodil v Leopoldove 7. marca 1922. Vyštudoval maľbu na výtvarnom oddelení Slovenskej vysokej školy technickej v Bratislave u Martina Benku, Gustáva Mallého, Jána Mudrocha a Maxa Schurmanna (1940 – 45). Úzky vzťah mal i k sochárovi Jánovi Koniarkovi. Venoval sa najmä krajinomaľbe, zátišiam s kvetinami a portrétom. V 80. rokoch vystavoval svoju tvorbu v slede niekoľkých autorských výstav najmä v Trnave a na okolí. Veľkou retrospektívou bola výstava k jubileu (60) v roku 1982 v Západoslovenskom múzeu v Trnave. Emil Paulovič sa začiatkom 80. rokov presťahoval z Trnavy do Piešťan, kde žil a tvoril až do smrti v roku 2004. V jeho rodnom Leopoldove mu vytvorili malú galériu z tvorby. Dohoda na cene je samozrejme mozna.